Fraudebeleid MUNT
Hypotheekfraude ondermijnt de maatschappij, de branche en u als klant. MUNT werkt daarom samen met andere hypotheekaanbieders aan het beschermen van de integriteit en veiligheid van hypotheektransacties. Want als branche kunnen wij u alleen goede producten tegen eerlijke tarieven aanbieden als ze gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn.
MUNT vindt fraude ontoelaatbaar
U vertrouwt ons en wij vertrouwen onze klanten. Soms maakt een klant helaas misbruik van dit vertrouwen en pleegt fraude. Om goedwillende klanten en onszelf te beschermen doen we er zoveel mogelijk aan om deze fraude te voorkomen en op te sporen.
MUNT accepteert geen enkele vorm van fraude. Als wij de aanvraag niet vertrouwen, wijzen wij deze zonder verdere uitleg af. Mocht fraude blijken ná ons hypotheekaanbod, dan trekken wij het direct in. En als de hypotheek al is verstrekt, kunnen wij deze opzeggen. Eventuele schade verhalen wij op de veroorzaker(s).
Wat doen wij bij (een vermoeden van) fraude?
Wij hebben een beleid waarin staat hoe we omgaan met fraude. Bij een vermoeden van fraude doen wij onderzoek. Wij houden ons hierbij aan de geldende wet- en regelgeving. Elke aanvraag bij MUNT wordt automatisch gecontroleerd bij de Stichting Fraudebestrijding Hypotheken (SFH). Staat u hier geregistreerd, dan start onze afdeling Veiligheidszaken een onderzoek. Over geconstateerde fraude informeren wij de SFH en andere deelnemers, volgens het Protocol Incidentenwaarschuwingssysteem Financiële Instellingen (PIFI).
Mogelijke maatregelen bij fraude:
Hoe informeren wij fraudeurs?
Wij stellen de fraudeur schriftelijk op de hoogte van de maatregelen die wij nemen.
Fraude melden?
Denkt u dat een relatie van MUNT fraudeert? Dan kunt dat aan ons melden via [email protected]. Uw melding wordt vertrouwelijk behandeld door een medewerker van onze afdeling Veiligheidszaken.
Heeft u nog vragen?
U kunt een e-mail sturen naar [email protected].